sobota, 19 marca 2016

Liebster Blog Award #3 + Ankieta

Hej!
Dzisiaj przychodzę do was z luźniejszym postem, a mianowicie z odpowiedzią na Liebster Blog award do którego nominowała mnie Turkusowa Sowa, do której serdecznie zapraszam i dziękuje!
Pytań jest jak zwykle 11, więc postaram się na nie wszystkie odpowiedzieć w miarę zwięźle.
I jeszcze zapomniałabym INFORMACJA!
Jak może zauważyliście, albo i nie prawej strony pojawiła się ankieta w której możecie zagłosować, czy chcecie recenzję książki, którą aktualnie czytam. ( teraz akurat "Przewieszenia" bez spojlerów oczywiście). Postanowiłam, że za każdym razem jak będę odświeżać książkę którą czytam to w tym samym momencie będę również odświeżać tą "tygodniową ankietę". Nie wiem czy to dobry pomysł, ale mam nadzieję, że wam się spodoba i że zagłosujecie.
Czas na pytania!

1)  Kiedy zaczęła się twoja pasja czytania?
Jak każdy książkoholik powiem, że od zawsze kocham czytać♥ Ale jakby się dłużej zastanawiać to chyba, o ile mnie pamięć nie myli to w 3 klasie podstawówki albo w 4 nie pamiętam pierwszą książką jaką pokochałam były "Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa.". Nałogowo czytać zaczęłam odkąd założyłam tego bloga, czyli od maja 2015 roku.

2) Po jakie książki najczęściej sięgasz?
Oczywiście jak zawsze przy takich pytaniach będę wierna moim książką fantastycznym (planuje napisać 15 powodów, przez które kocham czytać fantastykę). I faktycznie po ten gatunek najczęściej sięgam, ale również czytam książki młodzieżowe, horrory i teraz coraz częściej (dzięki p. Mrozowi)  kryminały.

3) Czy sięganie po książkę jest od czegoś uzależnione (np. nastroju, pogody, itp.)?
Tak właściwie to sama się podziwiam, że udaje mi się z tylu książek wybrać tą którą aktualnie chcę czytać. Zawsze modle się z dobrą godzinę przed biblioteczką zanim coś wybiorę. Teraz pomagają moje losowania kategorii, więc jest o wiele łatwiej (polecam, jeśli ktoś też ma z tym "problem" :D)

4) Na jakiej książce uroniłaś łzę?
Pierwsze co mi przyszło na myśl to "Wszechświat kontra Alex Woods" Gavina Extence'a. Tak. Tutaj przy końcówce zdecydowanie płakałam. Kolejną książką było "Kamień i sól" Victorii Scott RECENZJA. Ale jednak na pierwszym miejscu jest Wszechświat.
A wy na jakiej książce uroniliście łzę?

5)Ulubiona lektura szkolna.
Jeżeli chodzi o te gimnazjalne to na pewno, ta którą mamy teraz, czyli "Pies Baskerviellów", wiadomo Sherlock ♥. Podobały mi się jeszcze "Dziady cz.2", których czytaliśmy niestety tylko fragmenty na lekcjach :/

6) Jaka jest najgrubsza książka jaką posiadasz?
Jeżeli mam mówić o zbiorach, to moja "Księga wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" ma około 1100 stron. A jeżeli pojedyńcza to "Północ i południe", która ma 572 strony.

7) Czy posiadasz podwójny egzemplarz jakiejś książki?
Uwaga! Wyczerpująca odpowiedź: nie, nie posiadam jak na razie.

8)Czy zdarza ci się kupować książki tylko dlatego, że mają okładkę?
O dziwo zazwyczaj nie. Najczęściej wiem co chcę kupić, ponieważ wcześniej czytałam lub słyszałam o niej dobre opinie, zaciekawi mnie opis, albo czaje się na nią od wieków. Ale faktycznie od czasu do czasu zdarza się, że kupię książkę ze względu na okładkę (zawsze za to muszę powąchać jak pachnie :D)
9) Jaka jest twoja ulubiona seria?
Naprawdę tylko jedna?! Na pewno kocham Dary Anioła, serię Lux RECENZJA OBSYDIANU , serię Czasu żniw RECENZJA CZASU ŻNIW, a moim ostatnim nabytkiem jest Trylogia z Komisarzem Forstem ♥ RECENZJA EKSPOZYCJI. (Reklama być musi xD)

10)Jaka jest twoja ulubiona książka polskiego autora?
*Myśli co napisać, żeby nie powtórzyć, tego co napisała wcześniej* NIE DA SIĘ! Uwielbiam książki Remigiusza Mroza i mam zamiar przeczytać wszystkie! Za dużo polskich autorów niestety na razie nie czytałam. A wy jakiego polskiego autora polecacie?

11)Czy lubisz poradniki? Jeśli tak to o jakiej tematyce?
Niestety nie miałam jeszcze okazji czytać żadnego, ponieważ żaden mniej jakoś specjalnie nie zaciekawił. Cóż. Może kiedyś :)

Pytania:
1. Jakie książki polskich autorów polecasz?
2. Czy czytałaś jakiegoś klasyka? Jeżeli tak to jakiego?
3. Jacy są twoi książkowi mężowie?
4. Jakiego bohatera nienawidzisz i za każdym razem jak o nim czytasz, masz zamiar go udusić?
5. W jakiej książce nie spodobało ci się rozwiązanie autorki/autora w sprawach miłosnych.? (shipowała kogoś innego niż ty)
6. Czy potrafisz czytać i np. słuchać muzyki, oglądać telewizje, czytać w szkole jak jest głośno i każdy gada nad uchem?
7. Czytasz tylko w domu czy wszędzie gdzie popadnie :D?
8. Jakich sytuacji podczas czytania w miejscu publicznym nie lubisz?
9. Ile osób z twojego otoczenia czyta książki?
10.Książek  jakiego koloru masz najwięcej na swojej biblioteczce?
11.Co aktualnie czytasz?

Nominuje:
Tanayah Czyta
Detektyw Książkowy
Maw Reads

Jeżeli przeczytałaś tego posta w całości to wiedz, drogi czytelniku, że jestem z ciebie niesamowicie dumna i że to jest fakt, którym trzeba się pochwalić w komentarzu! :D
Mam nadzieję, że zagłosujesz w ankiecie, jak już tutaj zawitałaś.
Miłego i Zaczytanego dnia!




2 komentarze :

  1. Ja na tego Mroza już od roku się czaję. :D Naprawdę, to moje postanowienie, w kwietniu przeczytam coś jego autorstwa. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czaj się czaj bo naprawdę warto! :D Ja się teraz czaje na "Parabellum"
      Pozdrawiam <3

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka