sobota, 24 października 2015

Recenzja: "Sherlock Holmes - Studium w szkarłacie"



Hej!
Dzisiaj przychodzę do was z recenzją książki Arthura Conan Doyla, pierwszej części przygód o Sherlocku Holmesie, czyli "Studium w szkarłacie". Nie wiem, czy wy tak macie ale ja na różne pogody za oknem mam jakieś swoje zachcianki książkowe, a że teraz nie było za ciepło to miałam ochotę zacząć czytać jakieś książki detektywistyczne a, że Sherlocka zna prawie każdy to co tu dużo mówić ? 
Zapraszam was na recenzję! :) 

Doktor John Watson jest byłym lekarzem wojskowym, który ma problemy z opłaceniem czynszu, więc szuka jakiegoś taniego mieszkania. Pewnego dnia spotyka swojego kolegę ze szkoły i mówi mu, że krucho jest u niego z pieniędzmi. Dostaje ofertę zamieszkania z pewnym tajemniczym mężczyzną. Znajomy oznajmia mu również, że nie ma on nic wspólnego z przeciętnymi facetami. Lokatorem okazuję się sam Sherlock Holmes, czyli detektyw pośredni, który zajmuje się sprawami, których nie potrafią rozwiązywać inspektorzy ze Scotland Yardu.

Sherlock Holmes jest sam w sobie ekscentryczny i zdecydowanie najlepszy w tym co robi. Potrafi jednym spojrzeniem na człowieka dowiedzieć się o jego przeszłości, co pomaga mu w rozwiazywaniu zagadek. Taki człowiek, który nie potrafi usiedzieć w miejscu, nienawidzi jak nic się nie dzieje, wierzy swoim przekonaniom i intuicji i zakochany jest w tym co robi.

Doktor Watson natomiast jest można powiedzieć, jego lepszą stroną. Miły dla wszystkich, pod wrażeniem umiejętności Holmesa. Pomaga detektywowi rozwiązywać zagadkę śmierci  Enocha Drebbera. Inspektorzy są w kropce. Na ciele ofiary nie ma żadnego śladu, jednak wokół jest pełno krwi. Jak to się stało? i najważniejsze Kto to zrobił ?

Mieszkanie pod jednym dachem z Sherlockiem jest ciekawym doświadczeniem, czego dowiadujemy się od doktora Watsona, który jest głównym narratorem serii. Baker Street 221B okazuję się być świetnym miejscem dla nich. Przytulne mieszkanie, czynsz podzielony na dwóch, strasznie miła pani Hudson ( uwielbiam tą panią xD) i dwoje ludzi, którzy stają się przyjaciółmi to jest coś cudownego.

"Umysł ludzki to pusty pokoik, który powinno się umeblować według własnego wyboru"

Książka jest można powiedzieć podzielona na dwie części. W pierwszej części dostajemy rozwiązanie zagadki natomiast w drugiej plan i motywy morderstwa opowiadane przez samego zabójcę. 

Książka jest zdecydowanie idealna. Klimat książki i inteligencja Sherlocka powalają na kolana. Jest to na pewno książka od której nie będziesz się mogła oderwać i co chwilę będziesz zmieniała zdanie kto zawinił i kto jest zabójcą, a sposób w jaki Sherlock to rozwiąże cię powali na łopatki.

Jest to pierwsza książka przeczytana prze ze mnie z kategorii Detektywistyczne i nie żałuję, że po nią sięgnęłam. Klasyka gatunku i coś co każdego chociaż w małym stopniu rozkocha w sobie.

Na dodatek polecam wam z całego serduszka obejrzeć serial "Sherlock". Uwielbiam Sherlocka, którego gra Benedict Cumberbatch i do tego jeszcze dr. Watsona, którego gra natomiast Martin Freeman. Owszem może różni się od książki, ale wiem, że nie ma tam żadnych spoilerów więc nie ma obaw. Kocham i książkę i serial a ich połączenie jakby to powiedziała Anitka z Bookreviesbyanita ROZPIERNICZA SYSTEM !!

"Tutaj mamy do czynienia z tajemnicą, która pobudza wyobraźnię. Tam gdzie nie ma wyobraźni, nie ma strachu. "

Ocena ogólna : 10/10

Czytaliście lub macie zamiar? Oglądaliście serial?

+ kilka GIFÓW z serialu "Sherlock" ( musiałam normalnie xD)








20 komentarzy :

  1. Czytałam,kocham,ubóstwiam!Jak całą serię o Sherlocku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie czytałam tylko pierwszą część ale nie mogę doczekać się aż przeczytam kolejne tomy :)

      Usuń
  2. Jakiś czas temu dostałam od Ukochanego "Księgę wszystkich dokonań Sherlocka Holmesa" zbiór 57 opowiadań i czterech nowel, popłakałam się ze szczęścia gdy ją zobaczyłam :D Uwielbiam ten tandem Sherlock&John. Wpadłam na pomysł takiego cyklu na blogu w każdy poniedziałek prezentuję jakieś opowiadanie ;) Jak jesteś ciekawa zapraszam na Poniedziałki z Sherlockiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha ach te książki tyle emocji wywołują :D Johnlock jest po prostu najlepszy uwielbiam ich razem ♥
      chętnie przeczytam ten cykl i świetny pomysł w ogóle :)

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc, nie czytałam jeszcze żadnej książki o Sherlocku, więc chyba pora to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak zdecydowanie czas to zmienić :D będę cię pilnować ♥

      Usuń
  4. Trzeba to definitywnie zmienić. "Mamo idziemy do księgarni po Sherlocka!" :D
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę gościa! To mój dobry kolega po fachu, przecież my detektywi trzymamy się razem :)
    Niestety przeczytałam tylko jedną książkę o Sherlocku, ale to wystarczyło, żebym zakochała się w nim na zabój :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No oczywiscie że tak detektywi trzymają się razem wiadomo :D
      Ja też przeczytałam na razie tylko tą książkę ale oj kuszą kolejne części kuszą:)

      Usuń
  6. Uwielbiam książki, serial i filmy :D Też czekacie na premierę filmu Sherlock Holmes 3 lektor pl?

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiałem sherlocka i te jego teksty, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham książki jak i filmy o Sherlocku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałem że autor tworzy drugą część i już niedługo trafi do kin, być może w tym roku

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham Sherlocka, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam sherlocka Filmy jak i książki, są super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny wpis na temat shelocka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny opis mojej ulubionej powieści :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka