niedziela, 31 maja 2015

Rudowłosa dziewczyna, sarkastyczny chłopak i istoty nadnaturalne, czyli opowieść Cassandry Clare o nocnych łowcach. Recenzja książki Dary Anioła : Miasto Kości

Na wstępie chciałabym wspomnieć, że przed każdą recenzją na moim Instagramie będą się pojawiać zdjęcia tego co czytam i będziecie mogli pisać w komentarzach co o aktualnych książkach sądzicie i czy przeczytaliście a ja będę je tutaj wstawiać. Mam nadzieję, że podoba wam się ten pomysł. Chciałabym żebyście mieli porównanie z kimś innym i żebyśmy się łączyli. Napiszcie co o tym sądzicie. Aktualnie jest zdjęcie Monumentu 14 ^^.
Zapraszam na recenzję :)

Autor : Cassandra Clare
Tytuł : Miasto Kości
Cykl, Seria : Dary Anioła - Tom 1
Wydawnictwo : Mag
Tłumaczenie : Anna Reszka
Liczba stron : 507
Okładka : miękka
Cena z okładki : 35 zł






Dziewczyna ze skłonnością do wpadania w tarapaty, wampir , który zmaga się ze swoją mroczną naturą, półanioł, pogromca demonów. Połączyła ich miłość i walka, dzieli ich wszystko.
Co by było gdyby nasz świat był iluzją, a to co przedstawiamy w bajkach było prawdziwe ?
Na to pytanie odpowiada nam Cassandra Clare w pierwszej części Darów Anioła.



,,Sarkazm to ostatnia deska ratunku dla osób o upośledzonej wyobraźni." ( str. 187)

Fabuła
 
Tysiące lat temu, Anioł Razjel zmieszał swoją krew z krwią mężczyzn i stworzył rasę Nephilim, pół ludzi, pół aniołów. Mieszańcy człowieka i anioła przebywają wśród nas, ukryci, ale wciąż obecni, są naszą niewidzialną ochroną. Nazywają ich Nocnymi Łowcami. Nocni Łowcy przestrzegają praw ustanowionych w Szarej Księdze, nadanych im przez Razjela.
Ich zadaniem jest chronić nasz świat przed pasożytami, zwanymi demonami, które podróżują między światami, niszcząc wszystko na swej drodze. Ich zadaniem jest również utrzymanie pokoju między walczącymi mieszkańcami podziemnego świata, krzyżówkami człowieka i demona, znanymi jako wilkołaki, wampiry, czarodzieje i wróżki.
Według mnie świetny pomysł na fabułę. Kocham nocnych łowców a pomysł z runami jeszcze bardziej pozwala się wczuć w ten, cudowny magiczny świat.
Kocham i uwielbiam wszystko co tam jest w niej napisane.
Strasznie wciągnęłam się w fabułę.
Koniec jest zaskakujący i czyta się go z niedowierzaniem.
 
Ocena : 5/5
 
 
,,Wzięła głęboki wdech i z niepewną miną spojrzała mu w oczy, a  w nim wezbrało nieznane mu do tej pory pragnienie, żeby ją objąć  i powiedzieć, że wszystko jest w porządku.
Nie zrobił tego. Z doświadczenia wiedział, że rzadko ,, wszystko jest w porządku" . "(str. 346)
 
Oprawa wizualna
Podoba mi się oprawa. Nie mogę jej nic zarzucić. Jedyne to jest to,
że jeśli ktoś nie zna tej książki to jego pierwsze wrażenie może być, że ta książka jest jakimś romansem :D
Mi osobiście się podoba ta o wiele bardziej od tego drugiego wydania.
Ale co tu dużo mówić... śliczna jest ^^
 
Ocena : 5/5
 



 
 
 
,,- Teraz zaczniesz rwać koszulę na pasy, żeby obandażować mi rękę ?
- Jeśli chciałaś, żebym podarł na sobie ubranie, wystarczyło poprosić. "(str.204)
 
Styl autorki
 
Tutaj nie mogę nic powiedzieć. Każdy kto czytał jakąś książkę Cassie wie, że ona cudownie pisze. Rozdziały kończą się w momentach, w których musisz przeczytać dalej.
Jej styl nie jest jakiś inny albo cudowny ale ma w sobie to coś.
 
Ocena : 5/5
 
,,- Cóż, właśnie pokrzyżowałeś moje plany sprzedania jej na Ebayu
-Sprzedania na czym ?
- Mitycznym miejscu o wielkiej magicznej mocy."
 
 
Bohaterowie
 
Tu to już naprawdę nie mam co napisać .Uwielbiam ich wszystkich. Clary dziewczyna miła, wytrwała , ciekawa postać.
Jace sarkastyczny do bólu kości, potajemnie lubiący Clary, jeden z najlepszych nocnych łowców i ich przyjaciele, Simon, mama Clary i cała reszta cudownych postaci.
 
Ocena : 5/5
 
 
 
 
,,Nie jestem nieszczęśliwy. Tylko ludzie pozbawieni celu są nieszczęśliwi.
Ja mam cel."
 
Świetna książka. Polecam każdemu bez wyjątku. Na pewno przeczytam resztę książek z tej serii. Cudowna ^^
A wy co o niej myślicie ?
 
Ogólna ocena : 20/20

15 komentarzy :

  1. Kocham Dary Anioła ! <3 Zgadzam się z każdym Twoim słowem. Dary Anioła pokochałam od pierwszego słowa. Zaraz po skończeniu całej serii zakupiłam Diabelskie Maszyny,a potem Kroniki Bane'a <3 Obecnie czekam na wydanie kolejnej serii o poczynaniach młodego pokolenia nocnych łowców. Jej książki chyba nigdy mi się nie znudzą.^^
    A co sądzisz o obsadzie serialowej ShadowHunters ? Będziesz oglądać ? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie będę oglądać serialu :)
      Za bardzo przyzwyczaiłam się do Jamiego i Lily jako Jace i Clary w filmie ^^
      może kiedyś się przekonam :))

      Usuń
    2. Ja na początku też tak myślałam, ale za bardzo ta seria mnie wciągnęła, żeby odpuścić ekranizację ;) Jamie moja miłość, no ale cóż... ;))) Jak ruszy serial, a Ty się przekonasz, daj znać na blogu co o tym sądzisz :D Ciekawa jestem Twojego zdania ^^

      Usuń
  2. Ja serio myślałam na początku, że to jakiś zmierzch, gdzie wszyscy latają bez koszulek xD.
    Dary Anioła bardzo chcę przeczytać, tylko nie mogę ich dorwać, bo powypożyczane w bibliotekach xd.Cóż.Mam nadzieję, że w końcu dorwę, bo od długiego czasu brakuje mi jakiejś mocnej serii fantasy :).
    cityofdreamingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha też tak na początku myślałam xD
      trzymam kciuki z dorwaniem ich ^.^

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku dziękuję za umieszczenie mojego komentarza z instagrama ❤
    Ja już przeczytałam 2 tomy DA i czekam z niecierpliwością na następne części ❤
    A Jace'a kocham, kocham, kocham ❤❤❤
    Jeszcze raz dziękuję ❤
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Matko jak ja kocham Dary Anioła. Cudowne jest to, że nie ukrywajmmy wstępy są nudne tu i tak Cassandra napisała cudownie a skoro "Miasto kości"dostało 20/20 to na resztę serii zabraknie limitów ocen ;) Fajnie piszesz, podoba mi się twój styl bloga. Zapraszam do siebie
    http://littlebooksmonster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku dziękuje :) Właśnie czytam Miasto Popiołów i ppo prostu brak słów. Cusowna ♥
      Na pewno zajrze :)

      Usuń
  6. Bardzo fajnie oceniasz książki, rozpatrujesz pod kątem treści, stylu, okładki ... Super robota ! http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja ulubiona seria <3 Założyłam sobie zeszyt z cytatami z książek i większość z DA tam się znajduje xd Czytam 6 tom i mam zamiar kupić Kroniki Bane i Diabelskie Maszyny <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się w 100% świetna seria ;) ja przeczytałam 3 tom dopiero :)

      Usuń
  8. Kocham "Dary Anioła" ❤❤❤
    I cieszy mnie, że inni też ją uwielbiają :)

    Pozdrowionka ^^

    rozczytanyczlowiek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka